Fagartikkel Førskolelæreres profesjonsspråk Studie om hvordan nyutdannede førskolelærere selv opplevde sin kompetanse og sin videre profesjonskvalifisering i møte med ulike krav, utfordringer og muligheter i det pedagogiske arbeid med barnegruppene. Publisert: 01.03.2014 Hentet fra FoU i praksis 2013 conference proceedings
Fagfellevurdert Fra "de" til "vi" - fokus i lærerstudenters refleksjoner før og etter en praksisperiode i matematikk - Hvilke endringer av fokus finner vi i lærerstudenters refleksjoner før og etter en praksisperiode i matematikk? Publisert: 12.02.2014 Hentet fra FoU i praksis 2013 conference proceedings
Fagartikkel Rettleiing av nyutdanna lærarar – og fabrikerte røyndomsbilete Denne artikkelen ser på veiledning av nyutdannede lærere og hvordan kommunale barnehage- og skoleeiere tolker og omsetter utdanningspolitiske intensjoner gjennom lokale planer. Publisert: 04.01.2014 Hentet fra FoU i praksis 2013 conference proceedings