Fagartikkel Foreldresamtalen innenfor rammen av spesialundervisning Hensikten med denne artikkelen er å belyse om det finnes noen særlige utfordringer og dilemmaer knyttet til foreldresamtalen innenfor rammen av spesialundervisning. Artikkelforfatteren påpeker at det kan være større kompleksitet og utfordringer i slike foreldresamtaler og at deltakerne møter flere dilemmaer her enn innenfor ordinær opplæring. Dette gjelder både innholdet i samtalen og interaksjonen mellom deltakerne. Publisert: 02.11.2013 Hentet fra Spesialpedagogikk 5/2013
Fagfellevurdert «Ja takk, begge deler» PPTs individ- og systemrettede arbeid i barnehagen Hvordan ligger forholdene til rette for at PPT kan arbeide systemisk i barnehagen? Om organiseringen av PPT, omfanget av det individrettede og systemrettede arbeidet og PPT-ansattes forståelse og oppfatninger av systemarbeid. Publisert: 02.05.2012 Hentet fra Spesialpedagogikk 4/2012