Fagfellevurdert Kritisk skriving på barnetrinnet Hvordan kan man arbeide slik at elevene utvikler både sin egen kritiske kompetanse og sin egen myndige kritiske stemme? Publisert: 25.08.2023 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 16) 2/2022
Fagfellevurdert «Jeg vet ikke hva jeg skal skrive om!» - Læreres stillasbygging i oppstarten av skrivesituasjoner på barnetrinnet Denne artikkelen bidrar med kunnskap om hvordan lærere veileder elever i skriving før det finnes tekst å veilede på. Publisert: 09.02.2020 Hentet fra Acta Didactica Vol. 14, 1/2020
Fagfellevurdert Skriveramme som støtte i arbeidet med fagskriving? - Studie av 8. klasse elevers tekstskaping i samfunnsfag Resultatene i denne studien viser at alt i alt ser bruk av skriveramme ut til å fungere som et godt verktøy for et flertall av elevene i denne klassen. Publisert: 04.01.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 1/2016