Artikkel Opplæringstilbudet til elever med utviklingshemming bør fornyes Opplæringsbehovene til elever med utviklingshemming er ikke godt nok ivaretatt i skolens styringsdokumenter, viser fersk forskning. – Lærere og spesialpedagoger må få bedre veiledning og retningslinjer slik at undervisningen styrkes, mener forsker. Publisert: 22.01.2021 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Langtidsoppfølging etter ondartet hjernesvulst i barndommen kan avdekke senskader Langtidsoppfølging av barn etter behandling ved ondartet hjernesvulst er essensielt for å kunne oppdage senskader som svekkelse i intelligens, hukommelse og arbeidsminne. Publisert: 03.11.2020 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Hjemmekarantene: Slik kan du hjelpe smårollingen med å utvikle matematiske ferdigheter Om du hjelper toåringen med å legge puslespill, kan det føre til at barnet mestrer matematikkoppgaver i skolen fem år senere. Over 900 mødre har tatt del i en studie sammen med sine toåringer. Publisert: 17.03.2020 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo