Fagartikkel Å lære om å lære i barnehagen Barnehagealderen er en svært læringsintensiv alder. Noen av læringsprosessen foregår nesten automatisk, mens andre krever større bevissthet. Hvordan kan de voksne i barnehagen hjelpe barn til å tenke over sin egen læring? Publisert: 24.04.2015 Hentet fra Lesesenteret
Fagartikkel Elever som allerede kan lese Også elever som er sterke i lesing trenger støtte. Hvis de ikke får utfordringer tilpasset sitt nivå, risikerer man at de faktisk på sikt kan bli hengende etter de andre elevene når de møter tekster som krever en mer avansert forståelse. Publisert: 15.04.2015 Hentet fra Bedre skole 2/2015
Fagartikkel Emosjonelle vansker - Hva kan voksne i skolen gjøre for elever med emosjonelle vansker forårsaket av negative livshendelser? Hva er emosjonelle vansker, og hva kan pedagoger og andre voksne i skolen gjøre for barn med disse utfordringene? Publisert: 23.11.2013 Hentet fra Læringsmiljøsenteret