Kronikk Digital storyline hjelper å realisere nye læreplaner Gjennom digital storyline kan elevene selv velge digitale verktøy som de bruker til å arbeide med et tema over tid. Slik kan skolen realisere fagfornyelsens intensjoner om elever som utforsker og går i dybden. Publisert: 05.09.2019 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Fagartikkel Digital storyline – et bidrag til realisering av nye læreplaner Gjennom digital storyline kan elevene selv velge digitale verktøy som de bruker til å arbeide med et tema over tid. Slik kan skolen realisere fagfornyelsens intensjoner om elever som utforsker og går i dybden. Publisert: 20.02.2019 Hentet fra Bedre skole 2/2019
Artikkel Bruk av teknologi i undervisningen kan gjøre underverker for motivasjonen til elevene Bruk av teknologi og apper som læringsverktøy kan gi lite motiverte elever en ny glød, skriver høgskolelektor Ellen Romstad ved Høgskolen i Østfold i denne artikkelen. Publisert: 04.12.2018 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Fagartikkel Å bruke teknologi i undervisningen – smarte valg Bruk av teknologi for barn som snart skal begynne eller går i skolen, har den samme hensikten som alt annet verktøy som tas i bruk: det må støtte undervisningen og gi elevene et bedre læringsutbytte enn de ville fått uten teknologi. Publisert: 09.10.2018 Hentet fra Bedre skole 4/2018