Fagfellevurdert «… for eg skal ha eit godt lag»: Friluftslivslærarar si organisering av klassen på tur Å studere friluftslivsklassar på tur er studiar av små komplekse, dynamiske og sosiale system. Friluftslivslæraren er ein integrert del av dette systemet og leiaren av det. Publisert: 18.02.2022 Hentet fra Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (Vol. 6) 1/2022
Fagfellevurdert Motstridende mål i kroppsøving i Norge – en analyse av læreplanene i faget i perioden 2006 til 2015 Siden 2006 har læreplanens formål og kompetansemål i kroppsøving i norsk skole blitt endret i 2012 og 2015. I denne artikkelen er det foretatt en analyse av endringer i formål og kompetansemål i læreplanene i kroppsøving i perioden fra og med 2006 til 2015. Publisert: 25.11.2020 Hentet fra Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (Vol. 3) 2/2019
Fagfellevurdert Trivsel i kroppsøvingsfaget blant elever med lavt og høyt oksygenopptak Denne studien viser at trivselen i kroppsøvingsfaget er like stor blant de barna som er aktive på fritiden som de som er mindre aktive. Gruppene liker derimot ulike deler av faget. Publisert: 29.04.2016 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (Vol. 2) 2/2016