Fagfellevurdert Ny praksisform i lærerutdanningen: Analysepraksis for forsknings- og profesjonsforberedelse Det er et tilbakevendende tema at lærerutdanningen må være forankret i praksis i større grad, og at lærerstudenter fremhever nettopp praksiserfaringene som det mest verdifulle i studiene. Publisert: 12.01.2022 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 15) 3/2021
Engelsk — Fagfellevurdert Researching practice-based teacher education: Trends, challenges, and recommendations for future research Lærerutdannere og politikere verden over argumenterer for en praksisbasert lærerutdanning. Likevel er det lite forskning på lærerutdanning generelt, og i enda større grad; forskning spesifikt på en praksisbasert lærerutdanning. Publisert: 23.10.2018 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 12) 3/2018
Engelsk — Fagfellevurdert Established and evolving ways of linking to practice in teacher education: Findings from an international study of the enactment of practice in teacher education I hvilken grad tilbyr ulike lærerutdanningsprogram studentene praksisbaserte læringsmuligheter? Publisert: 01.09.2017 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 11) 3/2017