Fagfellevurdert Under lupen – praksislæreres observasjonspraksis i barnehagen Artikkelen presenterer resultater fra en studie om praksislæreres doxa. Gjennom en Mixed Methods-studie gis innsikt i hvordan barnehagelærere (praksislærere) snakker om hvordan, når og hvorfor de observerer. Publisert: 18.05.2021 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 17) 1/2018
Fagfellevurdert «Å lære et håndverk»: Pedagogikklæreres perspektiver på observasjon i barnehagelærerutdanningen Observasjon skal inngå i barnehagelæreres utdanning slik at kommende barnehagelærere har kunnskaper om og ferdigheter i observasjon som del av sin profesjonskompetanse. Hvilke kunnskaper og ferdigheter vektlegges i pedagogikklæreres perspektiver på observasjon i barnehagelærerutdanningen? Publisert: 18.12.2018 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol. 4/2018
Fagfellevurdert Lengten etter barnehagekunnskap: Når erfarne assistenter ønsker å bli barnehagelærere Hva ligger til grunn for erfarne assistenters valg om å utdanne seg til barnehagelærer? Publisert: 16.08.2018 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol. 4/2018