Blogg Hvorfor mattelæreren er viktig for framtida Matematikk-lærere har kanskje aldri løst noen store miljøutfordringer, kreftgåter eller energikriser. Men de utdanner de som skal gjøre det. Publisert: 25.05.2021 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Fagfellevurdert Fra undervisningskunnskap i matematikk til kjernepraksiser – endringer i grunnskolelærerutdanningens matematikkfag Norsk lærerutdanning har i lang tid blitt kritisert for et spenningsforhold mellom teori og praksis. En utfordring blir å utvikle en grunnskolelærerutdanning som i større grad forbereder studentene på det arbeidet de skal gjøre i klasserommet. Publisert: 25.10.2018 Hentet fra Uniped (Vol. 41) 4/2018
Fagartikkel Sentrale kjennetegn på god læring og undervisning i matematikk Artikkelen setter fokus på forskning om god læring og undervisning i matematikk ved å gi en sammenfattet og lett tilgjengelig - men samtidig faglig robust - oversikt over sentrale ideer innen dette forskningsfeltet. Publisert: 30.04.2015 Hentet fra Matematikksenteret