Fagartikkel Kroppsøving – et fag for utvikling av demokrati og medborgerskap Gjennom å legge mindre vekt på hva man gjør, og mer vekt på hvorfor og hvordan, kan kroppsøvingsfaget oppfylle kravene i fagfornyelsen. Dette vil kunne utfordre både elever og lærere som har etablerte forventninger til hva kroppsøving skal være. Publisert: 19.09.2022 Hentet fra Bedre skole 2/2022
Blogg Kroppslig læring = kroppsøvingsfaget! Kroppsøvingsfaget er en kulturbærer av vår felles bevegelseskultur. Men, i dagens sosiale verden vektlegges i stor grad et objektivt kroppssyn. Publisert: 03.06.2022 Hentet fra forskning.no
Fagfellevurdert Kroppsøvingslæreren som en inkluderende pedagog i skjæringspunktet mellom individ og samfunn Forskning har vist at kroppsøvingsfaget favoriserer enkelte elevgrupper og marginaliserer andre. Hva kjennetegner kroppsøvingslærere som jobber sosialt inkluderende? Publisert: 22.10.2020 Hentet fra Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (Vol. 4) 1/2020