Fagfellevurdert Kritisk lesing i høyere utdanning: Hvordan forholder lærerstudenter seg til tekster som krever kritisk lesing? Internett og sosiale medier har skapt nye arenaer for språklig samhandling. Hvordan leser og forstår framtidige lærere tekster de møter der? Publisert: 17.11.2022 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research (Vol. 8) 2/2022
Fagfellevurdert “Et bra prosjekt som har gjort meg til en bedre skriver” - arbeid med skrivestrategier i videregående skole Arbeidet med skriverammer har satt i gang betydningsfulle samtaler rundt skriving og tekstkompetanse både i kollegiet og i klasserommene. Publisert: 02.01.2017 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 11) 1/2017
Fagfellevurdert Lærerstudenten som frafallen leser - Om litteraturens fremtid i norsk skole - Lærerutdanningene kan ikke forutsette at studentene allerede er lesere, eller at de på egenhånd vil utvikle seg til å bli det senere i livet. Publisert: 10.09.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 3/2016