Artikkel Lærerorganisasjoner – en bremsekloss for utvikling I et forskningsprosjekt har man registrert hvor stor makt lærerorganisasjonene har i en rekke europeiske land. Deretter har man sett dette i forhold til landenes muligheter til å gjennomføre reformer i skolen. Publisert: 29.03.2023 Hentet fra Bedre skole 4/2022
Artikkel Den tillitsvalgtes rolle i det faglige utviklingsarbeidet Den tillitsvalgte har et medansvar, ikke bare for lønns- og arbeidsvilkår, men også for det faglige utviklingsarbeidet på arbeidsplassen. Men hvordan dette ansvaret skal utøves i offentlig sektor, er uklart. Publisert: 26.03.2021 Hentet fra Bedre skole 4/2020
Artikkel Nyskolen – Elevdemokrati læres ved å øve, øve, øve. Ved Nyskolen i Oslo praktiseres elevdemokrati på en mer utstrakt måte enn man finner i andre skoler. Spesiell oppmerksomhet fikk skolen da elevene for et par år siden selv tok initiativ til og fikk fjernet lekser på ungdomstrinnet. Publisert: 14.08.2018 Hentet fra Bedre skole 3/2018