Omtale Du må kalle en spade for en spade Torild Marie Olsen anbefaler de voksne i barnehagen å si løvetann om løvetannen. Språklige forenklinger utvider ikke barnas ordforråd, mener språkforskeren som nylig disputerte for doktorgraden. Publisert: 16.02.2018 Hentet fra Universitetet i Agder
Omtale Voksnes regi står i veien for barna Barnehagepedagogenes bestrebelser på å ordne og strukturere de yngste barnas lek og samvær i barnehagen kan stå i veien for barnas egne initiativ. Det kommer fram i Dag Øystein Nomes ferske doktorgradsavhandling. Publisert: 24.01.2018 Hentet fra Universitetet i Agder
Omtale Regelverk gjennomsyrer barnehagene Barnehagene er smekkfulle av regler som styrer hverdagen – men som også blir brutt jevnlig, konstaterer Lisbeth Ljosdal Skreland i sin doktorgradsavhandling. Publisert: 10.11.2016 Hentet fra Universitetet i Agder