Fagfellevurdert PPT på nett i barnehager Hvordan har barnehagestyrerne, den kommunale spesialpedagogen og veileder fra PPT opplevd utprøvingen og nytteverdien av nettveiledning fra PPT til to prosjektbarnehager i en kommune? Publisert: 19.08.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2022
Fagfellevurdert Deltakelse, prosess og produkt: Kreativitet i en skapende teknologimediert samarbeidsprosess i barnehagen Digital teknologi er en integrert del av de fleste barnehagebarns hverdagsliv i Norge i dag, men det kan se ut som barnehagebarn har mest erfaring med medieprodukter og medieinnhold laget av andre. Publisert: 28.03.2022 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 19) 1/2022
Engelsk — Fagfellevurdert “We Need Sound Too!” Children and Teachers Creating Multimodal Digital Stories Together Artikkelen ser nærmere på hva som skjer når to grupper med seks barnehagebarn (4-5-åringer) og én barnehagelærer skaper multimodale digitale fortellinger sammen. Datamaterialet viser at lyden er viktig for barna. Publisert: 12.11.2020 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 15) 3/2020
Fagfellevurdert Digitale fortellinger i barnehagen Barnehagelærerne vi intervjuet framhever det pedagogiske og teknologiske på bekostning av det faglige i sin beskrivelse av prosessen med de digitale fortellingene og legger i liten grad vekt på sin faglige fortellingskompetanse. Publisert: 08.06.2017 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 15) 2017
Engelsk — Fagfellevurdert Fun and games – Finnish children’s ideas for the use of digital media in preschool Hva tenker barn selv om hvordan digitale medier kan brukes i førskolesammenheng? Finsk studie tar utgangspunkt i de yngre barnas opplevelser og tanker. Publisert: 01.10.2016 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 11) 4/2016