Artikkel Nesten alle lærte å lese med ny metode Mange strever med å lese. Men en ny metode gir håp. Det handler om å gi barna de rette utfordringene. Publisert: 01.02.2023 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel – Vi overmedisinerer de yngste barna i klassen De yngste barna i skoleklassen får nesten dobbelt så ofte en ADHD-diagnose sammenlignet med de eldste. Mest utbredt er bruken av ADHD-medisin blant barn som ble født for tidlig. Publisert: 29.11.2022 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel En av de største og dyreste satsingene i norsk skole er ikke evaluert Fra 1990 til 2008 fikk grunnskolen 1359 timer ekstra på timeplanen. Det finnes ingen undersøkelser som gir et fullgodt svar på hvilken effekt det har hatt. Publisert: 20.10.2022 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Video Elevene ble dårligere til å skrive på hjemmeskolen Da koronaen stengte skolene, fikk forskere et uventet eksperiment i fanget: Hvordan påvirket hjemmeskolen skriveferdighetene til de yngste? Publisert: 16.12.2020 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Kronikk Spesialundervisning mot nye mål og ny mening Spesialundervisningen i den norske grunnskolen er for dårlig. Publisert: 06.06.2018 Hentet fra NTNU