Artikkel Programmering blir allemannseie i skolen Databeregninger er blitt helt nødvendig for å drive vitenskapen videre. Nå skal elevene i grunnskolen og på videregående lære seg det samme. Publisert: 26.03.2021 Hentet fra Titan.uio.no
Artikkel Youtube-videoer kan sprite opp fysikkundervisningen Men elevene er strenge: De liker ikke videoer som ikke forklarer stoffet godt nok. Publisert: 26.09.2019 Hentet fra Titan.uio.no
Artikkel Elever leker seg til kunnskap Hvordan få barn og unge til å bli interessert i vitenskap? La dem leke, lage og kode, mener forskerne. Publisert: 18.08.2019 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Dansk — Artikkel Hjælp forskerne: Hvordan får teknologi flere børn ud i naturen? Et nyt projekt ser nærmere på børns brug af teknologi i naturen, og hvad de lærer af det. Og vi forskere har brug for din hjælp. Publisert: 10.01.2018 Hentet fra Videnskab.dk
Artikkel Teknologien utvider virkeligheten Når elevene holder nettbrettet over bildet av et blad, får de masse fakta om fotosyntesen, og etter hvert skal de selv kunne legge til mer informasjon. Publisert: 21.04.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Digital skolehverdag øker lærerens betydning Læreboka har de siste årene mistet sin suverene posisjon i norsk undervisning. Og lærerens rolle er styrket i den nye digitale skoledagen. Publisert: 15.01.2015 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo