Fagfellevurdert En felles spørreundersøkelse skole-PPT som utgangspunkt for samarbeid om inkluderende praksis Artikkelen omtaler et innovasjonsprosjekt med formål å utforske og etablere nye innovative samarbeidsformer mellom PP-tjenesten og barnehage/skole for å utvikle kompetanse for inkluderende praksis. Publisert: 12.10.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 4/2022
Fagfellevurdert PPT på nett i barnehager Hvordan har barnehagestyrerne, den kommunale spesialpedagogen og veileder fra PPT opplevd utprøvingen og nytteverdien av nettveiledning fra PPT til to prosjektbarnehager i en kommune? Publisert: 19.08.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2022
Fagfellevurdert Implementering av støttesystem på skulane Denne artikkelen tek for seg suksessfaktorar i implementering av støttesystem på skulane i ein kommune. Publisert: 30.11.2021 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2020
Fagfellevurdert Roller og relasjoner: PP-rådgiveren mellom sakkyndig ekspert og skoleutvikler I artikkelen drøftes forholdet mellom PP-rådgivernes oppgaver som sakkyndig utreder av enkeltsaker og som organisasjons- og kompetanseutvikler av skole og barnehage. Publisert: 02.12.2020 Hentet fra Psykologi i kommunen 2/2019