Fagfellevurdert Nettbasert undervisning i grunnskolen – hva fremmer og hemmer elevenes læring? Kan nettbasert undervisning være veien å gå hvis en kommune skal opprettholde en desentralisert skolestruktur og bosettingen skal fortsette? Publisert: 18.01.2023 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2022
Fagfellevurdert En felles spørreundersøkelse skole-PPT som utgangspunkt for samarbeid om inkluderende praksis Artikkelen omtaler et innovasjonsprosjekt med formål å utforske og etablere nye innovative samarbeidsformer mellom PP-tjenesten og barnehage/skole for å utvikle kompetanse for inkluderende praksis. Publisert: 12.10.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 4/2022
Fagfellevurdert PPT på nett i barnehager Hvordan har barnehagestyrerne, den kommunale spesialpedagogen og veileder fra PPT opplevd utprøvingen og nytteverdien av nettveiledning fra PPT til to prosjektbarnehager i en kommune? Publisert: 19.08.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2022
Fagfellevurdert Triangulert analysemodell – en modell for systematisk kvalitetsutviklingsarbeid i skoler Aksjonsforskningsmodellen triangulert analysemodell bidrar med å strukturere lærende samtaler i faser i små og store profesjonsfellesskap. Publisert: 21.04.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 2/2022
Fagfellevurdert Overgangen fra barnehage til skole Det har gått over 20 år siden seksårsreformen hadde sin inntreden i norsk skole. Samfunnsdebatten preges fortsatt av om samarbeidet i overgangen mellom barnehage og skole er god nok. Publisert: 03.12.2021 Hentet fra Psykologi i kommunen 5/2020