Engelsk — Fagfellevurdert School leadership development: What we know and how we know it Hva har vi lært om utvikling av skoleledelse? Artikkelen presenterer en vurdering av litteraturen på feltet de siste 50 årene og identifiserer dominerende spørsmål og metodologiske tilnærminger og diskuterer sterke og svake sider ved eksisterende forskning. Publisert: 06.01.2017 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 4/2016
Fagfellevurdert Et kunnskapsgrunnlag for skoleledelse Utfordringen for de som tilbyr utdanning for skoleledere er at den både skal gi kvalifisering til best mulig håndtering av det som er, og samtidig bidra til utvikling av en refleksiv og kritisk rolle for å kunne forstå og endre. Publisert: 10.12.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 4/2016
Fagfellevurdert Akademisk skriving og utvikling av skolelederkompetanse Det er grunn til å anta at akademisk skriving utgjør et viktig bidrag i skoleledernes kunnskapstilegnelse og derigjennom deres kompetanseutvikling i rektorskolestudiet. Samtidig har denne studien avdekket vesentlige utfordringer for at akademisk skriving skal kunne fremstå som en viktig læringsstrategi. Publisert: 01.10.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 4/2016