Omtale NY STUDIE: Norske lærerstudenter omfavner programmering i matematikkundervisningen – Overraskende nok viste resultatene at selv med begrenset erfaring i programmering, omfavner de fremtidige matematikklærerne denne nye dimensjonen i undervisningen, sier førsteamanuensis Odd Tore Kaufmann ved Høgskolen i Østfold. Publisert: 16.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale Nå får barnehageforskere sin egen forskerskole Barnehageforskning er et satsingsområde i mange land. Den nyopprettede forskerskolen NORBARN skal utvikle feltet og samtidig tjene barnehagesektoren, sier prosjektleder Elin Eriksen Ødegaard ved HVL. Publisert: 28.01.2022 Hentet fra Høgskulen på Vestlandet
Omtale Presenterte plattform for «best practice» Den nasjonale komiteen for 2030-agendaen sendte en delegasjon til Paris, for å presentere Norges unike plattform for best practice i høyere utdanning og for å styrke dialogen med UNESCO om å etablere en slik plattform globalt. Publisert: 12.09.2019 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)
Omtale Utdanning av fremtidens forskere Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet driver en omfattende utdanning av forskere innen matematiske fag, naturvitenskap og teknologi. Nå skal vi løfte denne utdanningen til et nytt nivå og et av de nye tiltakene er nå gjennomført for første gang. Publisert: 09.02.2019 Hentet fra Titan.uio.no
Omtale Utdanner lærere til den digitale skole Ekspertisen fra lærere ute i skolen hankes inn til Universitetet i Sørøst-Norge. Lærerstudentene skal sikres riktig kompetanse for fremtidens digitale skole. Publisert: 10.09.2018 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
Omtale Økning i utdanningsforskning Omfanget av utdanningsforskningen i Norge fortsetter å øke. Totalt ble det brukt 1,38 mrd. kr på utdanningsforskning i 2015. Publisert: 11.05.2017 Hentet fra NIFU
Omtale Hvordan gis tilbakemelding til studentene i høyere utdanning? Ny doktorgrad: Det er viktig at studenter får god og riktig tilbakemelding gjennom studietiden. Stipendiat Kristine Høeg Karlsen har i sin avhandling drevet grunnforskning, utviklet og prøvd ut en ny modell som kan benyttes innen forskning og i praksis når lærere og veiledere gir tilbakemeldinger til studentene. Publisert: 17.11.2016 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale Riktige valg, men feil motivasjon? For barn av innvandrere er det ofte ikke nok å ta de rette utdanningene, de må også ha de rette motivene for å bli akseptert. Publisert: 14.03.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale - Mer enn kunnskapsskole Seniorer har samlet sine erfaringer og skrevet en ny bok for de som er interessert i eller jobber med lærerutdanning. Publisert: 17.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Nettbasert samarbeidslæring Hvordan kan man designe et nettbasert kurs for å styrke samarbeidslæring og studentaktivitet? Publisert: 11.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet