Artikkel Lærerstudentenes digitale kompetanse må prioriteres høyere Selv om elevenes skoledag blir stadig mer digital handler den digitale kompetansen som lærerstudenter får gjennom studiet for lite om digital dømmekraft, etikk og avansert digital bruk. Publisert: 11.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Fagfellevurdert Bruk av video i barnehagelærerutdanning. En analyse av seerdataene En metode for å utvikle undervisningen i en mer studentaktiv retning, kaller vi omvendt undervisning. Det er ikke bare en metode, men også en mental innstilling for å snu oppmerksomheten fra læreren til den lærende. Publisert: 23.01.2023 Hentet fra Uniped (Vol. 45) 2/2022
Dansk — Fagfellevurdert Læreruddannelsens lærebøger – den læringspsykologiske og den undervisningskommunikative position Hvordan tilegner profesjonene seg sine kunnskaper og ferdigheter? Det gjør de gjennom en profesjonsutdanning. Man tilegner seg kunnskap om faget og om forutsetningene for å utøve faget. Og man tilegner seg ferdigheter i å praktisere faget, slik at resultatet fungerer. Publisert: 15.12.2022 Hentet fra Paideia Vol. 3 1/2012