Artikkel Kodelek og matematikk kan hjelpe barn til å ta i bruk kritisk tenkning En ny doktorgrad trekker frem tre ting som kan være særlig viktige for at barns skal utvikle sine evner innen høyere ordens tekning: matematikk, kodeleker og støtte fra voksne. Publisert: 24.05.2024 Hentet fra Læringsmiljøsenteret, Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Artikkel Positiv karaktertrend i nasjonale deleksamener i matematikk Resultatene fra to nasjonale deleksamener i matematikk for lærerstudenter viser at snittkarakterene blir stadig bedre. Andelen som ikke får bestått er stabilt sammenliknet med fjoråret. Publisert: 10.08.2022 Hentet fra NOKUT
Artikkel Ny forskerskole i matematikk til UiA UiAs matematikkdidaktikk-miljø er tildelt ansvaret for en nasjonal forskerskole av Forskningsrådet. I hele landet kommer det 12 nye forskerskoler i forskjellige fag, og UiA er med i syv av dem i tillegg til den UiA leder. Publisert: 09.02.2022 Hentet fra Universitetet i Agder
Artikkel Matematikk-lærer-lærerne på skolebenken Hvordan skal barn og unge i Norge gjøre det enda bedre i matematikk? Svaret kan ligge hos lærerutdannerne. Publisert: 22.04.2021 Hentet fra SINTEF Teknologi og samfunn