Engelsk — Fagfellevurdert Peer Feedback with Video Annotation to Promote Student Teachers’ Reflections Peer feedback är ett centralt element av bedömning för lärande, och användning av video och videoannotering har potential att främja lärarstudenters kritiska reflektioner kring deras undervisning. Publisert: 20.04.2022 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 15) 3/2021
Fagfellevurdert Masterveiledning – en utfordring for grunnskolelærerutdanningen Høsten 2017 ble masterutdanning for grunnskolelærere innført ved alle landets læringsutdanningsinstitusjoner. Denne artikkelen tar opp veiledning som utfordring i den nye 5-årige masterutdanningen for grunnskolelærere. Publisert: 17.04.2019 Hentet fra Uniped (Vol. 42) 2/2019
Fagfellevurdert Kollegaveiledning i høyere utdanning – en empirisk analyse av veiledningssamtaler Ut fra vår studie ser en stram samtalestruktur for kollegaveiledning i store grupper ut til både å bli brukt og at deltakerne finner den nyttig. Publisert: 26.09.2018 Hentet fra Uniped (Vol. 41) 3/2018