Kronikk Nei, det er ikkje sunt å kjede seg på skolen Debatt: Så ofte vi kan bør elevar få lov å vere aktive i læringa si og sjølv få vere med å bestemme korleis dei skal lære. Publisert: 13.12.2023 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Kronikk La læreren få være lærer, ikke sosialarbeider! KRONIKK: Lærere må ofte fungere både sosialarbeidere, miljøterapeuter, helsesykepleiere, psykologer, konfliktløsere og familieveiledere. Vi trenger heller flere sosialfaglige ansatte i skolen. Publisert: 24.06.2022 Hentet fra forskning.no
Kronikk Det er ikke kunnskap som er mangelvare i skolen, skolen må bli mer interessant Mens skolen ofte ses på som et nødvendig onde, har mange norske ungdommer savnet skolen sin det siste året. De har savnet venner, rammer, noe meningsfullt å fylle hverdagene med, og de har savnet lærerne. Publisert: 15.09.2021 Hentet fra forskning.no
Kronikk Digital storyline hjelper å realisere nye læreplaner Gjennom digital storyline kan elevene selv velge digitale verktøy som de bruker til å arbeide med et tema over tid. Slik kan skolen realisere fagfornyelsens intensjoner om elever som utforsker og går i dybden. Publisert: 05.09.2019 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Kronikk Instrumentopplæring forbedret klassemiljøet Kulturskolelærere underviste tredjeklassinger ved Tordenskjoldsgate skole i ett år. Todda-prosjektet er et eksempel til etterfølgelse for andre skoler. Publisert: 09.10.2018 Hentet fra Universitetet i Agder