Engelsk — Fagfellevurdert Committing to School Development: Social and Material Entanglements Ståstedsanalyse (Point of View analysis) er et prosessverktøy utviklet av det norske Utdanningsdirektoratet for å hjelpe skoler til å identifisere områder for skoleutvikling. Publisert: 11.12.2018 Hentet fra Nordic Journal of Comparative and International Education (Vol. 2) 2-3/2018
Artikkel Tilbakemelding til tilbakemelderne Læreres praksis i klasserommet skal bli filmet og analysert for å bidra til bedre tilbakemeldinger til elevene. Det svært mange måter å gi gode tilbakemeldinger på. Likevel er det mange lærere som sliter med akkurat dette. Publisert: 31.10.2018 Hentet fra Bedre skole 4/2018
Artikkel Mener myndighetene ikke utnytter skoletilsynet godt nok Elevene selv blir nå spurt i myndighetenes vurdering av norske skoler. Men selve vurderingen er for låst til malen, og viktige detaljer om skolenes praksis kan gå tapt, mener forsker. Publisert: 16.05.2017 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo