Kronikk Er det foreldrenes skyld at barne- og ungdomsidretten har blitt så alvorlig? KRONIKK: Hvis bare foreldrene sluttet med alt press, ville idretten igjen tilhøre barna. Eller er det så enkelt? Publisert: 25.08.2022 Hentet fra forskning.no
Kronikk Vi bør tilrettelegge for bevegelsesglede og trivsel i kroppsøvingstimene Kroppsøvingsfaget må ta utgangspunkt i læring. Det ligger ingen motsetning i å tilrettelegge for bevegelsesglede samtidig. Publisert: 03.05.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Det kan være smertefullt å lære – ikke bare «gøy» Selv om kroppsøvingsfaget skal bidra til livslang bevegelsesglede, betyr ikke dette at elevene må trives der og da. Publisert: 25.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Forskning, kroppsøving og presisjon Reidar Säfvenbom og Morten C. Rustad treffer blink når det gjelder hva som bør være fokus i fremtidig kroppsøvingsdebatt. Men de sliter tidvis med presisjonen i sitt svar på min kronikk. Publisert: 18.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Hva skal elevene lære i kroppsøving? Det er ikke feil å spille ball i kroppsøvingsfaget, men det som skjer i gymtimen må understøtte kompetansemålene i faget. Publisert: 12.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Ikke fjern ballspill og idrettsaktiviteter fra gymmen 88,6 prosent av norske skoleelever liker det som skjer i kroppsøvingstimene. Likevel kan det se ut som om mange nå vil snu faget på hodet. Publisert: 06.04.2018 Hentet fra forskning.no