Artikkel Lærerstudentenes digitale kompetanse må prioriteres høyere Selv om elevenes skoledag blir stadig mer digital handler den digitale kompetansen som lærerstudenter får gjennom studiet for lite om digital dømmekraft, etikk og avansert digital bruk. Publisert: 11.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Artikkel Forskere vil gjøre det lettere for lærere og elever å forstå programmering Programmering er på full fart inn i offisielle lærerplaner helt ned på barneskolenivå. Utfordringen er at lærere har lite kunnskap om faget, noe som igjen gjør det vanskelig å lære bort. Dette ønsker forskere ved Høgskolen i Østfold å gjøre noe med. Publisert: 15.12.2022 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Artikkel HiØ-forskere tester ut kunstig intelligensprogram på ungdomsskoleelever i Halden Forskere ved Høgskolen i Østfold utvikler et kunstig intelligensprogram som skal hjelpe elever å skrive gode tekster. Nå er første prototype klar for å testes ut på ungdomsskoleelever i Halden. Publisert: 28.10.2022 Hentet fra Høgskolen i Østfold