Kronikk «Hvorfor er leken så viktig for barnas livsmestring?» Livsmestring står høyt på agendaen i barnehager og skoler. Men hvordan kan vi jobbe med dette? Publisert: 22.03.2023 Hentet fra forskning.no
Kronikk Hva gym egentlig er DEBATT: Gym heter ikke gym! Gym er ikke bare en pause! Gym er ikke det samme som idrett! Gym er ikke et helsefag! Publisert: 06.01.2023 Hentet fra forskning.no
Blogg Kroppslig læring = kroppsøvingsfaget! Kroppsøvingsfaget er en kulturbærer av vår felles bevegelseskultur. Men, i dagens sosiale verden vektlegges i stor grad et objektivt kroppssyn. Publisert: 03.06.2022 Hentet fra forskning.no
Kronikk Det kan være smertefullt å lære – ikke bare «gøy» Selv om kroppsøvingsfaget skal bidra til livslang bevegelsesglede, betyr ikke dette at elevene må trives der og da. Publisert: 25.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Hva skal elevene lære i kroppsøving? Det er ikke feil å spille ball i kroppsøvingsfaget, men det som skjer i gymtimen må understøtte kompetansemålene i faget. Publisert: 12.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Ikke fjern ballspill og idrettsaktiviteter fra gymmen 88,6 prosent av norske skoleelever liker det som skjer i kroppsøvingstimene. Likevel kan det se ut som om mange nå vil snu faget på hodet. Publisert: 06.04.2018 Hentet fra forskning.no