Kronikk «Hvorfor er leken så viktig for barnas livsmestring?» Livsmestring står høyt på agendaen i barnehager og skoler. Men hvordan kan vi jobbe med dette? Publisert: 22.03.2023 Hentet fra forskning.no
Kronikk Hva gym egentlig er DEBATT: Gym heter ikke gym! Gym er ikke bare en pause! Gym er ikke det samme som idrett! Gym er ikke et helsefag! Publisert: 06.01.2023 Hentet fra forskning.no
Kronikk Svømmeundervisning ute krever trygge lærere Nå som deler av svømmeundervisningen skal foregå utendørs, er det mye nytt for lærerne også. Men vi kan finne ut av det ved å samarbeide. Publisert: 13.06.2022 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Kronikk Karakterer er ikke et premiss for læring i kroppsøvingsfaget Debatt: Karakterene er heller ikke et premiss for vurdering i faget. Publisert: 27.04.2021 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Kronikk Det kan være smertefullt å lære – ikke bare «gøy» Selv om kroppsøvingsfaget skal bidra til livslang bevegelsesglede, betyr ikke dette at elevene må trives der og da. Publisert: 25.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Hva skal elevene lære i kroppsøving? Det er ikke feil å spille ball i kroppsøvingsfaget, men det som skjer i gymtimen må understøtte kompetansemålene i faget. Publisert: 12.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Ikke fjern ballspill og idrettsaktiviteter fra gymmen 88,6 prosent av norske skoleelever liker det som skjer i kroppsøvingstimene. Likevel kan det se ut som om mange nå vil snu faget på hodet. Publisert: 06.04.2018 Hentet fra forskning.no