Artikkel – I KRLE-faget møter elevane heilt andre måtar å tenkje på Må undervisninga i religionar og livssyn halde det religiøse på ein armlengds avstand? Nei, meiner professor ved lærarutdanninga Øystein Brekke. Publisert: 20.09.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Slik kan elever lære kritisk tenkning Barn og unges hverdag preges av rask informasjonsflyt. Når lærere skal bruke nyheter i arbeidet med kritisk tenking er det viktig at de trekker veksler på elevenes egne erfaringer. Publisert: 16.08.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hvordan kan elever lære mer om livsmestring? Ny forskning skal hjelpe lærere med å undervise elever til å tenke kritisk om kroppsidealer og bruk av sosiale medier. Publisert: 08.01.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Slik bør fremtidsskolen være Skoleforskere ved OsloMet om hva som må til for å skape den beste skolen for fremtiden. Publisert: 11.06.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Kulturarv, tradisjoner og verdier Førstelektor Halldis Breidlid skriver om hvordan kulturarv og verdier forstås og framstilles i skolens sentrale styringsdokumenter. Publisert: 28.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Historiefagets utvikling i skolen – Lærerne spilte en viktigere rolle enn vi har trodd, mener førsteamanuensis Brit Marie Hovland. Publisert: 09.12.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet