Omtale NY STUDIE: Norske lærerstudenter omfavner programmering i matematikkundervisningen – Overraskende nok viste resultatene at selv med begrenset erfaring i programmering, omfavner de fremtidige matematikklærerne denne nye dimensjonen i undervisningen, sier førsteamanuensis Odd Tore Kaufmann ved Høgskolen i Østfold. Publisert: 16.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale Olje, klimaskepsis og naturfagslæreren Hva tenker lærerstudenter om miljøtruslene og klimaproblemene og hvordan vil de selv behandle temaet når de er ferdig utdanna lærere? Publisert: 16.04.2020 Hentet fra Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Omtale Dybdelæring og nye fag i fremtidens skole Fremtidens skole skal ruste elevene til å møte utfordringer de vil få både i arbeidslivet og i livet generelt. Undervisningen skal i større grad reflektere behovet for nye kompetanser. Elevene skal få rom til å gå i dybden på fagene samtidig som deres faglige forståelse styrkes. Publisert: 02.12.2018 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Omtale Kulturarv, tradisjoner og verdier Førstelektor Halldis Breidlid skriver om hvordan kulturarv og verdier forstås og framstilles i skolens sentrale styringsdokumenter. Publisert: 28.03.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet