Artikkel Hva bruker lærere 25 sparte minutter på? Akkurat det de skal Ni hundre lærere fikk automatisert en oppgave som sparte hver av dem 25 minutter. Men å følge opp hva lærerne brukte den sparte tiden på viste seg å være vanskelig - og unødvendig. Publisert: 12.04.2021 Hentet fra Universitetet i Agder
Artikkel Hvorfor er det viktig at lærere og andre profesjoner skal kunne ytre seg fritt? Lærere, leger og andre profesjoner opplever at de ikke kan ytre seg fritt om egne arbeidsforhold. Hva skjer med styringen av profesjonene og i hvilken grad tør man å uttale seg overfor makten i dagens norske arbeidsliv? Publisert: 04.05.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Makt og tillit Hva kan spenningsforholdet mellom makt og tillit bety for utfordringen med å skape en felles oppdrags- og kvalitetsforståelse i barnehage og skole? Publisert: 01.02.2017 Hentet fra Universitetet i Agder
Artikkel – Lærere som samarbeider gir bedre skoler – Antall timer lærerne tilbringer på skolen er ikke avgjørende, men hvordan de bruker tiden de har i fellesskap, sier skoleforskere. Publisert: 03.04.2014 Hentet fra NTNU