Fagartikkel Muligheter og begrensninger ved bruk av digital diktering i skolen Digital diktering innebærer å skrive ved å snakke til en pc, mobil eller et nettbrett. Diktering kan bidra til at noen elever opplever færre hindringer i skriveprosessen og en større grad av mestring, men det kan også by på utfordringer. Publisert: 03.06.2022 Hentet fra Bedre skole 4/2021
Fagartikkel Kvalitetssikring av språk- og leseopplæringen for elever med behov for støtte Denne artikkelen tar for seg forebygging, diagnostisering og tiltak overfor barn som står i fare for å utvikle lese- og skrivevansker. Publisert: 08.06.2021 Hentet fra Spesialpedagogikk 5/2020
Artikkel Lese- og skriveteknologi som inkluderingsredskap «Jeg sitter ikke lenger i klasserommet og føler meg dum.» Med god opplæring i lese- og skriveteknologi kan elever med lese- og skrivevansker få større mestring i skolehverdagen. Publisert: 20.03.2019 Hentet fra Lesesenteret
Artikkel Fagspesifikk skriving på barneskolen Kan barneskoleelever som sliter med lesing og skriving drar nytte av fagspesifikke skrivepraksiser? Publisert: 06.02.2017 Hentet fra Lesesenteret
Artikkel Kan oppdage risiko for lese- og skrivevansker Ved hjelp av noen sjekkpunkter kan lærere oppdage risiko for lese- og skrivevansker allerede når førsteklassingene begynner på skolen. Publisert: 19.08.2016 Hentet fra Lesesenteret