Omtale NY STUDIE: Norske lærerstudenter omfavner programmering i matematikkundervisningen – Overraskende nok viste resultatene at selv med begrenset erfaring i programmering, omfavner de fremtidige matematikklærerne denne nye dimensjonen i undervisningen, sier førsteamanuensis Odd Tore Kaufmann ved Høgskolen i Østfold. Publisert: 16.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Engelsk — Fagfellevurdert Programming in the mathematics classroom – Adversities students encounter Programmering gjør sitt inntog i matematikklasserommet i nordiske land. Med koblingen av matematikk og programmering følger en rekke muligheter og utfordringer for læring. Publisert: 23.10.2023 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 16) 4/2022
Forskningsnotat Digitale verktøy kan utvikle elevers algoritmiske tenkning Programmer som Scratch og andre digitale verktøy brukt av lærere kan være med på å gi elever større forståelse for algoritmisk tenkning. Det nye forskningsnotatet i GrunnDig-prosjektet har sett nærmere på hvordan elever kan øke sin kompetanse ved hjelp av slike verktøy. Publisert: 06.05.2022 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning