Fagfellevurdert Zoom fatigue under covid-19-pandemien: Hva innebærer fenomenet, og hvordan kan det forebygges? Pedagogisk bruk av digital teknologi krever andre fremgangsmåter enn dem som brukes i vanlig, fysisk undervisning. Derfor er det viktig å få mer kunnskap om fenomenet Zoom fatigue og hva som kan forebygge slik fatigue. Publisert: 13.09.2023 Hentet fra Uniped (Vol. 45) 4/2022
Artikkel Lesing og konsentrasjon: - Vi kan ikke stole på viljestyrken i møte med algoritmene Studenter ved Universitetet i Oslo allierer seg mot skjermene for å finne tilbake til konsentrasjonen, og lese bedre. Publisert: 22.03.2023 Hentet fra Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Fagfellevurdert Automatisk formativ feedback kan gi god motivasjon og læring Pedagogisk forskning er tydelig på at formative tilbakemeldinger kan bety mye for studentenes engasjement og motivasjon for læring Publisert: 25.11.2014 Hentet fra Uniped (Vol. 37) 4/2014