Artikkel Noen ungdommer trenger et alternativ til den tradisjonelle skolen Opplæring hos bedrift gjennom praksisbrevordningen bør være en mulighet for ungdom som ikke klarer å fullføre videregående skole, mener forsker. Publisert: 10.11.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Slik har det gått med barnehagene under korona Ny rapport viser hvilke konsekvenser pandemien har hatt for barnehager, foreldre og barn. Publisert: 03.02.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Aktiviteter som hjelper ungdom gjennom Oslo-nedstengingen Hva kan familier med ungdom gjøre for å komme seg helskinnet gjennom nedstengingen i Oslo? Publisert: 15.12.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Forsker bekymret for koronafravær på skolen Med høyt koronarelatert fravær på skolen i høst, risikerer vi at både motivasjonen og læringen vil kunne dale, mener førsteamanuensis Cecilie Pedersen Dalland ved OsloMet. Hun har noen gode råd. Publisert: 10.09.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ungdata: Færre ungdommer trives på skolen Den nasjonale ungdatarapporten for 2019 viser at flere ungdommer kjeder seg på skolen og bruker mindre tid på lekser. Publisert: 08.08.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Det er en myte at noen ikke har hjerne for matematikk OsloMet-forsker Bjørn Smestad har råd til elever som ønsker å bli bedre i matematikk. Publisert: 05.02.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Halvparten av yrkesfagelever savner mer nyttig opplæring Elever på yrkesfag opplever at opplæringen i videregående skole ikke er yrkesrelevant i forhold til det de utdanner seg til, ifølge en ny studie. Publisert: 12.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet Viten + Praksis