Fagfellevurdert Kanontekster i norskundervisningen – fra skjult til dynamisk kanon Den metaforiske formuleringen «skjult kanon» ser ut til å ha fått status som en etablert sannhet uten at det er blitt stilt spørsmål om hvilke implikasjoner «det skjulte» kan ha, og hva det faktisk innebærer. Publisert: 30.01.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol. 8/2022
Fagfellevurdert Dataspill og dannelse. Å lære livsmestring med Peer Gynt- spillet Hvordan kan et dataspill basert på en litterær klassiker brukes som utgangspunkt for elevers refleksjoner over eget liv og livsmestring? Publisert: 30.08.2023 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 17) 1/2023
Fagartikkel Lærebokoppgavene er ikke (fag)fornyet Oppgavene i nye lærebøker har i liten grad endret seg etter fagfornyelsen. Sjangernormer og fagenes tause kunnskap kan være årsaken til den stadig større avstanden mellom fagsynet i læreplanene og de oppgavene elevene møter i bøkene. Publisert: 24.03.2022 Hentet fra Bedre skole 4/2021