Fagfellevurdert Kanontekster i norskundervisningen – fra skjult til dynamisk kanon Den metaforiske formuleringen «skjult kanon» ser ut til å ha fått status som en etablert sannhet uten at det er blitt stilt spørsmål om hvilke implikasjoner «det skjulte» kan ha, og hva det faktisk innebærer. Publisert: 30.01.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol. 8/2022
Fagfellevurdert Når ein engel går gjennom klasserommet: Vegar og omvegar mot ein meir performativ litteraturdidaktikk Denne artikkelen undersøker hvilke måter litteraturundervisning kan skape undring og engasjement i klasserommet. Elever må få tid og rom til å undre seg, og læreren må legge til rette for at elevene kan verbalisere den emosjonelle responsen. Publisert: 29.12.2018 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 4/2018
Fagfellevurdert Litteratursamtalens danningspotensial - Teksten og samtalen om den, øver opp elevenes etiske og estetiske refleksjonsevner. Publisert: 01.12.2016 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (Vol. 2) 3/2016