Artikkel Lekser – hva bør skolen tenke på? Det er ingen krav om at skolen skal gi elevene lekser. Når skolen gir lekser, skal innholdet bidra til elevenes læring og knyttes til det de lærer på skolen. Publisert: 20.09.2022 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Omtale Hva syns elever om å bruke nettbrett som læringsverktøy? De fleste norske elever har i dag sin egen digitale enhet. Men hvilke oppfatninger har elever av nettbrett som læringsverktøy? Både positive og negative, ifølge en litteraturgjennomgang av internasjonal forskning på nettbrett fra 2019. Publisert: 30.03.2022 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Artikkel Håndtering og konsekvenser av koronautbruddet for barn og barnehager 80 prosent av kommunane sier at de klarte å ta seg av de sårbare barna i barnehagane under nedstengingen i mars. Barnehagene mener de har håndtert situasjonen bra og er i stor grad fornøyd med myndighetenes håndtering. Publisert: 25.01.2021 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Artikkel Flerfaglig kompetanse i skolen Hvordan kan flerfaglig kompetanse i skolen benyttes på best mulig måte? Publisert: 05.11.2015 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Artikkel Kartlegging av prosjektet «Bedre læringsmiljø» Hvordan gikk det med skolene som deltok i «Bedre læringsmiljøsatsingen»? Ved hjelp av en spørreundersøkelse ønsket Utdanningsdirektoratet å kartlegge hvordan de opplevde satsingen. Publisert: 16.07.2015 Hentet fra Utdanningsdirektoratet