Artikkel En av de største og dyreste satsingene i norsk skole er ikke evaluert Fra 1990 til 2008 fikk grunnskolen 1359 timer ekstra på timeplanen. Det finnes ingen undersøkelser som gir et fullgodt svar på hvilken effekt det har hatt. Publisert: 20.10.2022 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel Lekser – hva bør skolen tenke på? Det er ingen krav om at skolen skal gi elevene lekser. Når skolen gir lekser, skal innholdet bidra til elevenes læring og knyttes til det de lærer på skolen. Publisert: 20.09.2022 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Artikkel «One size does not fit all»: Kompetanseutvikling av lederskap i klasserommet bør differensieres En ny studie fra Læringsmiljøsenteret viser stor variasjon i undervisningsstøtten til elever på ungdomstrinnet. Resultatene indikerer at kompetanseutviklingstilbudet innen lederskap i klasserommet må videreutvikles og differensieres. Publisert: 03.12.2021 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel Slik har det gått med barnehagene under korona Ny rapport viser hvilke konsekvenser pandemien har hatt for barnehager, foreldre og barn. Publisert: 03.02.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet