Fagartikkel Norm for lærertetthet – sikrer ressurser, men er lite målrettet Innføring av normen for lærertetthet ble begrunnet med at den skulle bidra til å gi elevene bedre grunnleggende og faglige ferdigheter samt et inkluderende og godt læringsmiljø. Men verken elevers trivsel eller skoleprestasjoner er blitt bedre etter innføringen. Publisert: 07.11.2023 Hentet fra Bedre skole 1/2023
Artikkel Hvor store er klassene i norsk grunnskole? I et nytt notat undersøker NIFU-forskere hvordan ressurser disponeres og grupper organiseres i grunnskolen. Publisert: 21.02.2023 Hentet fra NIFU
Artikkel Tema: Covid-19 i skole og barnehage Covid-19 har satt og fortsetter å sette sitt preg på skolehverdagen i Norge. I denne artikkelen har vi samlet artikler og nettressurser som kan være nyttige å ha for hånden i "korona-skolen". Publisert: 24.01.2021 Hentet fra Utdanningsforbundet
Artikkel Vær obs på disse formene for mobbing Fersk forskning fra OsloMet viser hvordan mobbing kan oppstå i grupper. - Det er veldig viktig å forstå at gruppedynamikker spiller en vel så viktig rolle i mobbing som enkeltelever, sier forsker Selma Therese Lyng. Publisert: 11.06.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet