Fagfellevurdert Småkryp – 2. klassingers tegninger i naturfag I skolens naturfag blir tegninger brukt både som avkobling og som tilnærming til skrift. Tegning kunne fått en større plass for å hjelpe elevene mot en bedre konseptuell forståelse av de naturfaglige fenomenene de lærer om. Publisert: 19.03.2024 Hentet fra NorDiNa (Vol. 19) 2/2023
Fagfellevurdert Estetiske læringsprosesser brukt i tilpasset opplæring på småskoletrinnet Ved en vid tilnærming til tilpasset opplæring vil variert undervisning gi elevene mangfoldige sanseerfaringer og flere veier til kunnskap og slik tilfredsstille hele elevmangfoldet. En måte å gjøre dette på er gjennom estetiske læringsprosesser. Publisert: 01.11.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 4/2022
Fagfellevurdert Fra faglærer i kunstfag til kunnskapsområdelærer i Kunst, kultur og kreativitet – dialoger om endring I prosessen med implementering av den nye rammeplanen for barnehagelærerutdanningen, har vi registrert at det eksisterer frustrasjoner hos faglærerne i musikk, forming og drama knyttet til faglig identitet og rollen som barnehagelærerutdanner. Publisert: 08.03.2017 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 15) 2017