Fagfellevurdert «Estetisk uke» som didaktisk design for lærerstudenters utvikling av profesjonell identitet En praktisk utprøvende og undersøkende tilnærming er av betydning for hvordan arbeid med estetiske læreprosesser bidrar til studentenes gryende selvforståelse av å være lærere. Publisert: 09.02.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 17) 1/2023
Artikkel Millioner til forskning på musikklærerutdanning Gjennom Erasmus+, EU sitt utdanningsprogram og prosjektet TEAM, «Teacher Education Academy for Music», har musikklærerutdanningen ved Nord universitet fått tildelt i underkant av 2,5 millioner kroner. Publisert: 12.06.2023 Hentet fra Nord Universitet
Fagartikkel Studentene lagde skulpturer av kosteskaft Studentene gjorde som Pablo Picasso og Joan Miró og lagde kunst ut av gjenbruksmaterialer og et kosteskaft. Publisert: 02.02.2023 Hentet fra Første steg 3/2022
Artikkel Lærarstudentar med kulturelle skulesekkar Den kulturelle skolesekken (DKS) har vorte ein del av studiet for lærarstudentar på Notodden. Fire DKS-produksjonar skal innom campus i skuleåret 2022/2023. Publisert: 18.11.2022 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
Fagfellevurdert Frihet, fantasi og utfoldelse: En studie av estetiske arbeidsformer i lærerutdanningene Denne artikkelen undersøker hva slags forståelse lærerutdannere og lærerstudenter har av estetiske arbeidsformer i undervisningen i lærerutdanningene. Publisert: 11.10.2017 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk (Vol 3) 1/2017
Artikkel Hva er musikk godt for? De ønsker å utfordre stereotype oppfatninger og øke refleksjonen rundt musikkens antatte virkninger. Publisert: 04.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Fagfellevurdert Musikkfaget i norsk grunnskole: Læreres kompetanse og valg av undervisningsinnhold i musikk Hva slags kompetanse har musikklærerne i grunnskolen og hva vektlegger de i undervisningen? Denne undersøkelsen har sett på kompetansen og valg av undervisningsinnhold hos 135 lærere på tredje, sjette og niende trinn. Publisert: 11.10.2016 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 10) 3/2016