Fagfellevurdert Å lære å tenke Med utgangspunkt i barnehagebarns første begrepsdannelse drøfter artikkelen pedagogiske virkemidler som kan stimulere og veilede dens videre utvikling og bidra til begrepsmessig selvstendighet. Publisert: 02.12.2019 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Volum 5 | 2019
Fagfellevurdert Barnehagelæreres oppfatninger om muslimsk barneoppdragelse Hva kjennetegner barnehagelæreres oppfatninger av barneoppdragelse til foreldre med muslimsk bakgrunn, og hvordan påvirker dette barnehagelærernes arbeid med å lære barn regler og rutiner? Artikkelen baserer seg på intervjuer med pedagoger i en barnehage. Publisert: 18.07.2019 Hentet fra Barn (Vol. 37) 2/2019
Fagfellevurdert Høytidsmarkering i religiøst mangfoldige barnehager Artikkelen tar utgangspunkt i hvordan et utvalg barnehager arbeider med prosessmålet om at barn skal utvikle interesse, toleranse og respekt for hverandre i barnehagen, samt bruk av høytidsmarkering og foreldresamarbeid i den forbindelse. Publisert: 28.03.2015 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 9) 2015