Artikkel Søvnproblemer, stress og bekymring under pandemien Enkelte yrker fikk det mye travlere på grunn av Covid-19. Det gikk ut over søvnen for flere arbeidstakere i samfunnskritiske yrker. Publisert: 04.03.2022 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel Overgangen til ungdomsskole er positiv for de fleste Ungdomsskolen betyr karakterer, flere prøver og større frihet. I tillegg gjennomgår kroppen en stor biologisk utvikling. Til tross for dette opplever de aller fleste overgangen til ungdomsskolen som noe positivt, viser forskning fra NTNU. Publisert: 05.11.2021 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel Høy skjermbruk kan hemme barns utvikling Barn som bruker mye skjerm kan få vansker med å forstå følelser. Likevel tilbringer de stadig mer tid foran skjermer. Publisert: 03.11.2019 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel Elever med lave karakterer opplever mindre støtte fra læreren Flinke elever opplever mer støtte fra læreren enn de som har dårlige karakterer. Dette viser en ny undersøkelse fra videregående skole. Publisert: 07.02.2019 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel Spesialtiltak i skolen hadde motsatt effekt Elever som ble tatt ut fra ordinær undervisning i videregående skole, fikk det vanskeligere i voksenlivet, viser forskning. Publisert: 30.01.2019 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel Vennskap mellom små barn kan beskytte mot ADHD Mangel på venner i barnehage eller skole kan gi konsentrasjonsvansker, nedsatt evne til å mestre sinne, og økt forekomst av ADHD-symptomer. Publisert: 03.10.2017 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel – Både mobber og mobbeoffer sliter med å takle livet Barn og ungdom som mobber eller er mobbeoffer møter stress og vanskelige situasjoner på den samme måten. Begge har også like dårlig sosial kompetanse. Publisert: 17.08.2016 Hentet fra NTNU