Artikkel Ulike tilbud til elever med særskilte opplæringsbehov Kommuner forvalter opplæringslova og -forskrift svært forskjellig. Det bidrar til ulikheter i tjenestetilbud. Elever med særskilte opplæringsbehov blir særlig berørt. Det viser en undersøkelse utført av Agenda Kaupang på oppdrag fra Statped. Publisert: 05.04.2017 Hentet fra Statped
Fagartikkel To søyler i en inkluderende skole En inkluderende skole er mer enn fysisk plassering. Samspillet mellom den faglige, den sosiale og den kulturelle sfære må belyses og håndteres i skoler som ønsker å fremme en inkluderende praksis og et inkluderende læringsmiljø. Publisert: 05.01.2015 Hentet fra Statped
Artikkel Inkludering – et pedagogisk og moralsk prosjekt All forskning om inkludering sier at det trengs mer kunnskap, utviklingsarbeid, dokumentasjon og bedre samarbeid mellom aktørene. Likevel sitter inkludering like mye i hjertet som i hodet. Publisert: 10.02.2014 Hentet fra Statped