Artikkel NAV-veiledere fører til at elevene blir værende lenger i videregående skole Rune Borgan Reiling, Kari Vea Salvanes og Astrid Marie Jorde Sandsør har publisert en artikkel i Economics of Education Review om elevtjenesten og sosialfaglige rådgivere. Publisert: 14.09.2022 Hentet fra NIFU
Artikkel Tilbakevendingsutfordringer blant ungdom som har sluttet på videregående skole Forsker ved NIFU Marianne Takvam Kindt og tidligere NIFU-forsker Kaja Reegård har publisert artikkelen «Outsiders Looking in. The Re-enrolment Struggles of Early School Leavers in Norway» i tidsskriftet Young. Publisert: 26.01.2022 Hentet fra NIFU
Artikkel Sosial bakgrunn størst innvirkning på om eleven er i studieforberedende eller yrkesfaglig program i 11. og 12. trinn. I en ny artikkel bruker forskere data samlet inn i Norge, Belgia og Spania for å sammenlikne ungdoms ulike veier gjennom videregående. Publisert: 10.01.2022 Hentet fra NIFU
Omtale Hva er en god modell for fagopplæring for innvandrere? Det er ikke en enkelt faktor som avgjør hva som gir en god modell for fagopplæring for innvandrere. Det er flere avgjørende faktorer, og de må virke sammen på en god måte. Publisert: 20.04.2017 Hentet fra NIFU