Artikkel Barnepalliasjon: – Barna blir ikke fulgt opp godt nok i dag Forskere trekker frem fire viktige områder for at alvorlig syke og døende barn skal få oppfølgingen de trenger. Publisert: 18.01.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Forsker på robotteknologi i klasserommet Det er langt mer enn bare velfungerende teknologi som skal til for at roboten finner sin plass i klasserommet, viser ny forskning. Publisert: 05.04.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Endelig anerkjennes norsk tegnspråk – Det er mange tegnspråkbrukere i Norge som nå jubler over at språket deres endelig skal få en full offisiell anerkjennelse, sier professor ved OsloMet Arnfinn Muruvik Vonen. Publisert: 21.05.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ulik tegnspråkpolitikk i naboland Mens døve russiske barn går på spesialskoler som bruker håndalfabet, benytter døve norske barn tegnspråk på sin lokalskole. Publisert: 09.12.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Mange norske skoler er ikke klare for seksåringene Skoleforskerne Kirsten Palm og Eva Michaelsen mener det er for mye stillesitting og for lite variasjon for førsteklassingene i skolen. Publisert: 20.08.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Individuell veiledning på barnetrinnet Ny doktoravhandling om hva læreren gjør når elevene arbeider individuelt i norsktimene. Publisert: 21.06.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet