Fagfellevurdert Læreres vurderinger av ulike elevgrupper i skolen Ethvert samfunn har sine normer for normalitet og avvik. Dette uttrykkes og kategoriseres i hva som lovlig og ulovlig, rett og galt, naturlig og unaturlig, friskt og sykt, osv. Publisert: 23.11.2017 Hentet fra Paideia Vol 13. 1/2017
Artikkel Tilpasset opplæring i kroppsøving I denne ressursen er temaet hvordan en kan inkludere elever med læringsutfordringer i kroppsøving – eksemplifisert ved diagnosen ADHD . Publisert: 20.09.2016 Hentet fra Nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet
Artikkel Støy meir effektivt enn ADHD-medisin Barn med ADHD har større effekt av støy enn av medisin når dei løyser oppgåver som krev konsentrasjon og hukommelse, viser ein ny studie. Publisert: 15.09.2016 Hentet fra Høgskulen på Vestlandet
Blogg Arbeidsminneproblemer og lærevansker: Hvorfor og hva kan gjøres? Det er liten støtte for at minneproblematikk er en underliggende vanske, det er snarere en konsekvens. Publisert: 29.04.2016 Hentet fra Læringsbloggen